Anasayfa / Yazı-Yorum / Alanya’da Çok Sıcak 5 Gün…

Alanya’da Çok Sıcak 5 Gün…

İş-güç, ev ve diğer kimi konuların yorması sebebiyle Kurban Bayramını tatilde geçirelim dedik. Çalıştığım şirket aracılığıyla iki ay önceden rezervasyonumuzu yaptırdık ve tatil heyecanı başladı…

Tatilimiz 10 Eylülde başlayacağından hazırlıklar ve alışveriş, yolculuk öncesinde bayağı bir vaktimi aldı. Ne çok eksiğim varmış dedim, al al bitmedi. Yolculuktan bir gün öncesinde tüm eksikleri bitirdim, çantamı hazırladım. Ankara için soğuk denilebilecek bir hava vardı. Giderken tatilin yağmur altında geçmesinden korkmadık değil.

Otobüs için küçük yastığımı da çantama koydum ve zar zor kapandı. Alanya yolculuğu başladı.

Otobüs yolculuğunu severim -zaten uçak bileti de bulamadım- ama bu sefer hiç tat alamadım, uykusuz olduğum için ilk bir-iki saatte uyudum. Yolda olağan kimlik kontrolünde uyandım. Sonra Alanya’ya kadar tekrar uyumuşum. Uyandığında denizi görmek çok güzeldir.

Otobüsten iner inmez “durduğun yerde terlemek” sözüne hak verdim. Alışık olmadığımız şekilde boğucu bir hava vardı.

citirim-alanya

Güzel bir kahvaltı yapmak için “çıtırım” adında, çalışanları çok misafirperver olan bir kafeye oturduk.  Ankara’nın vermiş olduğu alışkanlıkla açık havaya oturduk ama içerinin klimadan dolayı daha serin olduğu kahvaltı geldikten sonra fark ettim.

Check-in için daha 5 saat vardı ve o sıcakta yerimizden kalkacak halimiz bile yoktu. Orada da biraz alışveriş yaptıktan sonra serin bir şeyler içmek için MADO bulduk. -en sevdiğim- 3 saat falan kalmıştı ki kendimizi bi PlayStation salonuna attık.

insula-resort-spa

Buradan sonraki durak Insula Resort & Spa oldu. Bizi karşılamaları, saat 14:00 olmadığı halde check-in yaparak yemeğe davet etmeleri bizi memnun etti. Otel nezihti ve işini yapan çalışanlarla ile donatılmıştı.

Denizi biraz taşlı ve bulanık olmasından dolayı bizim tarafımızdan tercih edilmese de rağbet görüyordu. Büyük, temiz ve derin olmayan havuzu benim fazlasıyla hoşuma gittiği için genelde orayı tercih ettik.  Hiç boş durmayan animasyon ekibi günün her saati bizi eğlendirirken akşam da düzenledikleri etkinlikler ile dinlendirdi.

Birkaç gün tavuk eti yoğunluktayken sonraki günler kırmızı ete geçildi ve muazzam yemekler yemeye başladık. Sessiz sakin olan otel bayramın ikinci günü yurttaşlarımız tarafından doldurulunca bir anda her yer kıraathaneye döndü.

Otelden ayrılma vakti geldiğinde gariptir ki bir burukluk oldu içimizde. Çalışanların çoğuyla vedalaştıktan sonra otelden ayrıldık.

Akşama kadar da Antalya’yı gezmeyi planladığımızdan doğrudan şehir merkezine gittik. Yemek yeyip bir şeyler içerken hava karardı ve Alanya’dan daha serin olan Antalya havası tam yürüme kıvamına gelmişti.

perla-alanyaKonyaaltı‘da biraz zaman geçirdikten sonra Kaleiçi‘ni gezdik. Esnafın ve çevredeki tiplerin hareketleri Ankara Ulus-Bentderesi esnafı ile aynıydı. İlk günden beri kafamda olan ‘denize karşı nargile’ fikrini sonunda hayata geçirdim. Uzun arayışlar sonunda bulduğumuz PerLa Sea Cafe&Food imdadımıza yetişti. Nargileyi Ankara’lı bir kardeşimizin hazırlaması da güzel tesadüf oldu. Alanya, Antalya tatili o akşam son buldu ve kürkçü dükkanına döndük :)

İlgini Çekebilir

İnternetten nasıl para kazanılamaz?

Herkes nasıl kazanılabileceğini anlatıyor ben biraz tersten gideceğim.

Az bilinen 5 görülesi yer

Dünya genelinde az bilinen ve görülmesi gereken muhteşem yerleri sizin için derledim