Anasayfa / Grafik Tasarım / Freelance tasarımcılara birkaç öneri.

Freelance tasarımcılara birkaç öneri.

Sabah 7’de uyanmaz freelance tasarımcı.Ya da gece 12 de uyumak zorunda değildir.Ama… Freelance tasarımcılar zannedildiği kadar rahat para kazanamazlar aslında.freelace-tasarim-1Freelance tasarım yapanlar eğer işini müşteriye iyi pazarlayamaz ise müşterinin çok fena eleştiri yağmuruna hatta hakaretlerine dahi maruz kalabilir.
Evet hakaret dedim çünkü müşteriler genelde ne istediğini bilmez.Ve müşteri portföyü arasında en sıkıntılısı da bu tiplerdir.

Bu yüzden tasarımcı bu raddede tasarımlarına ve sanatına sahip çıkmalı hiçbir şekilde ne kendini ne de mesleği ezdirmemeli ve leke sürdürmemelidir.

Sık rastlanan bazı konulara değineceğim varsa tecrübeleriniz buyurunuz aşağıdan yorumlarla destek verebilirsiniz.

 

1- Müşteriye karşı ilk intibanız çok önemlidir.Gerek telefonda gerekse yüz yüze görüşmelerde olsun resmiyetinizi koruyun ve lakaytlıktan uzak durun.
Müşteri size işin çabuk bitmesi ya da fiyat kırmak amacıyla samimi davranacaktır.Abi kardeş havalarına bürünecektir siz o tuzağa düşmeyin.Sonra istekleri bitmiyor.
(Kardeş şuraya bunu ekleyelim,kardeş şunu bi tık sola çekelim, kardeş bu kartvizitten ortağım için de yapalım vs.)

2- Müşteriye, ne yapabileceğinizi ne yapamayacağınızı hatırlatın ki hayal dünyasında uçup gitmesin.
Daha sonra öyle şeyler hayal eder ki verdiğiniz teklifin kat kat fazla ücretiyle yapmanız gerekenleri bir avuç paraya yapıverirsiniz.

3- Müşterinizle fiyat konusunda da anlaştıktan sonra hemen sözleşmeyi koyun önüne.
Herkes bilir ki freelance tasarımcılar bu konudan çok muzdaripler.
Sözleşmenizde neler yapılacağını,zaman aralığını,ücreti ayrıntıları ile belirtin.Karşılıklı imzalandıktan sonra birer nüsha şeklinde paylaşın.

4- Bu aşamada anlaşılan ücretin yarısını müşterinizden tahsil edin.Hem karşı taraf işinizin resmiyetini anlamış olacak, hem de siz kendinizi garantiye almış olacaksınız.Bu konu çok önemli daha sonra vazgeçebiliyorlar.
Çünkü genelde tasarımcıya verilen her kuruş parayı çöpe atmış gibi hisseder kendileri.

5- İşi aldıktan sonra müşteriniz ile mesafenizi ve üslubunuzu koruyun.Mail ve telefon haricinde mecralar kullanmamaya çalışın.Hatta kullanmayın.

6- Müşterinizin her dediğine evet demeyin, unutmayın ki siz bu işin eğitimini aldınız ve olması gerekenleri birçok müşteriden daha iyi biliyorsunuz.Bazı konularda müşteriye istediklerinin saçma olduğunu akıcı ve anlaşılır bir dille anlatırsanız bu sizin değerinizi yükseltir.

7- Sözleşmede belirlenen günden birkaç gün önce işiniz hazır olsun. Sunumlarınızı hazırlayın ve tasarımlarınızı garantiye alacak şekilde(bir şekilde çalınıp kullanılmasını önlemek amaçlı çabalar harcadıktan sonra) müşterinize ulaştırın.

8- Tasarımlar müşteriden revizyon talebi ile dönerse gerekli olanları yapın.Müşterinin tasarıma tamamı ile müdahale etmesine izin vermeyin.Unutmayın tasarımcı sizsiniz.

9- Herhangi bir anlaşmazlık ya da sorun çıkması durumunda müşteri ile tartışmak yerine olayın tasarımsal yönden olması gereken kısımlarını akıcı bir dille  ve karşınızdakinin anlayabileceği şekilde izah ederseniz işi tartışmaya dönüştürmeden kendi lehinize rayına oturtmuş olursunuz.

freelance-tasarimci-210- Hadi bu onuncu maddede toparlayıp bitirelim.Unutmayın siz tasarımcısınız müşterinin her dediğini yapmak zorunda değilsiniz.Bunu yapma gibi bir zorunluluğunuz olmadığı gibi müşteriyi mağdur etme hakkınızda yok.İşi zamanında teslim edip gereken özeni göstererek müşterinizi hayal kırıklığına uğratmadan projenin hem sizin yanınızdan hem karşı taraf için karlı tamamlanmasını sağlamalısınız.

Yukarıdaki 10 madde 3 yıllık tecrübeye dayanarak yazılmıştır. Ne istediğini bilen, tasarıma ve tasarımcıya saygısı olan müşteriler her zaman baş üstündedir.Her iki tarafında uzlaşısıya tamamlanan nice projelere imza atmanız dileği ile.
Hasan DİLSİZ

İlgini Çekebilir

İnternetten nasıl para kazanılamaz?

Herkes nasıl kazanılabileceğini anlatıyor ben biraz tersten gideceğim.

Az bilinen 5 görülesi yer

Dünya genelinde az bilinen ve görülmesi gereken muhteşem yerleri sizin için derledim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.