Anasayfa / Haberler / Google 2014 Tüketici Barometresi’ni Paylaştı.

Google 2014 Tüketici Barometresi’ni Paylaştı.

Google, 2014 Tüketici Barometresi’ni Paylaştı
Sosyal Medya kullanımı,kullanıcı alışkanlıkları ve tüketim çılgınlığı ile ilgili birçok ilginç veri içeren rapor dikkatinizi çekecek.

İngilizce olarak sunulan Tüketici Barometresi raporu google tarafından kullanıcılar ile paylaşıldı.
Türkiye 12 kategoride incelendi ve sonuçlar ilginç.

Dünyanın büyük şirketlerinden google, birçok sosyal ağ girişimi ve yatırımlarıyla büyümeye ve marka gücünü hissettirmeye günden güne büyük bir artışla devam ediyor.

Akıllı Telefon Kullanımı

  • Google’in açıkladığı verilere göre Akıllı Telefon Kullanımı 2012 de 14% iken günümüzde 39% seviyesinde.

2012 yılına göre üç kat artan bu oran günümüz internet kullanımının ne kadar fazla mobile kaydığını gözler önüne seriyor.

Yaşlara göre internet kullanımı

Diğer şaşırtıcı veri ise, farklı yaşların internet kullanma oranı.16-24 yaş grubunun yüzde 84ü interneti kullanıyor.Bu orana en yakın olan grup ise 25-34 yaş arası yetişkinler.(77%)

Grafiğe göre genç kesimin oldukça etkin internet kullandıklarını söyleyebiliriz.Hatta akıllı telefon siparişlerinin de 32%si internetten yapıldığı diğer anekdotlar arasında.

akıllı telefonları ne için kullanıyoruz

Akıllı telefonu ne için kullanıyoruz sorusuna verilen cevaplar ise oldukça ilginç.

Yüzde 66 ile en fazla fotoğraf çektiğimizi öğrenmiş oluyoruz.Bunun dışında saate bakmak için, hava durumunu öğrenmek için, müzik dinlemek için,
oyun oynamak için ve haberleri okumak için bu cihazları elimizden düşürmediğimiz veriler arasından çıkan somut bir sonuç galiba.

consumer-barometer-graph (5)

Bu grafiğe göre Ülkemizde alışverişten önce farklı sanal pazarlarda fiyat araştırması ve ürünler arasında karşılaştırmalar yapıyormuşuz.
Para kolay kazanılmıyor ülkemizde kıymetini biliyoruz demek ki.
Fakat tezat şu ki yine aynı ülkede kullanıcıların 37%si son teknoloji içeren akıllı telefonlara sahip.

kullanıcılar kimlerle ne izliyor

Bu grafiğe göre katılımcıların büyük kısmı online film izlemeyi tek başına tercih ediyor.
Buna en yakın oran ise sevgilisi ile ve ailesi ile film,dizi video izleyenler.(%17)

Ve ülkemizde online video en çok eğlenmek amacıyla izleniyor.

İstatistikleri özetlemeye çalıştım, ülkemizde akıllı telefon kullanımı oldukça fazla olduğunu,kullanıcıların üçte birinin online alışveriş deneyimine sahip olduğunu,sosyal medyada son derece aktif olduğumuzu hatırlamış olduk.

Kısmen özetledim eğer tamamını okumak ve incelemek isterseniz, Google’ın Tüketici Barometresi 2014 raporu‘na göz atabilirsiniz.

İlgini Çekebilir

İnternetten nasıl para kazanılamaz?

Herkes nasıl kazanılabileceğini anlatıyor ben biraz tersten gideceğim.

Az bilinen 5 görülesi yer

Dünya genelinde az bilinen ve görülmesi gereken muhteşem yerleri sizin için derledim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.