Anasayfa / Sosyal Medya / Sosyal Medyada Etkili Paylaşımın İpuçları

Sosyal Medyada Etkili Paylaşımın İpuçları

Sosyal medyada günde milyonlarca paylaşım yapılıyor, sizin gönderinizin bunlar arasından sıyrılması hedefi etkilemesi için yapmanız gereken küçük şeyler.

Ülkemizde sosyal medya dediğimizde özellikle Facebook,Twitter, Instagram ve kısmen de olsa Google+ akla geliyor.Bir gerçek var ki bu sitelerde günde milyonlarca gönderi yapılıyor ve herkes paylaşıyor.Eğer sizin bir hedef kitleniz varsa onlara ulaşmak için paylaşımlarda küçük düzenlemelere gitmeniz gerekmekte.

Facebook

Başlığınız kısa ve net olsun.
Kullanıcılar zaten günde birçok yazı ve paylaşımla karşılaşıyor kimse özellikle araştırmadığı sürece rastgele sizin destansı başlığınızı okumaz.Facebook karakter kısıtlaması getirse de bu sınır dahi uzun sayılabilir.İşin özü kısa, imla kuralları dahilinde bir başlık dikkat çeker.Sonuna yığınla ünlem koymaya da gerek yok.

Açıklamanızda düzgün Türkçe kullanın.
Başlığı okuyan kullanıcıların gözü alışkanlık gereği aşağı kayacaktır.Açıklamanız bu kısımda yer alır.Üç cümleyi geçmeyecek şekilde, içeriğinizden küçük notlar barındaran, olayın özünün yazıda saklı olduğunu çağrıştıran küçük kurnazlıklar gerektiren bölüm açıklama (Description) alanıdır.

Bağlantı (link) kullanın.
Gerek web sitenize gerekse diğer sosyal medya hesaplarınıza link verin.Bu hem prestij kaynağı olacaktır, hem de bu sayede kullanıcılar hakkınızda daha fazla bilgi sahibi olacaklar.

Mutlaka Görsel Kullanın.
Görseller ilgi çeker,merak uyandırır ve sıradanlıktan kurtaran büyük unsurdur.
İçeriğinizle ilgili seçeceğiniz(mümkünse özgün) bir fotoğraf,resim paylaşımınızı fark edilebilir kılacaktır.Facebook için önerilen ölçüler 800×600 px’dir.

sosyal-medyada-etkili-paylasimin-ipuclari_facebook
Sosyal Medyada Etkili Paylaşımın İpuçları – Facebook

Twitter

Twitter, 140 karakter ile çok şey anlatmaya çalıştığımız sosyal ağ…
140 karakter olması birçok gereksiz bilgiyi önlemekte.Bu yüzden sizin yapacağınız kaliteli paylaşımlar daha fazla öne çıkacaktır.

Doğru yazı seçimi.
140 karakter sınırlaması mevcut olduğundan kelimelerinizi çok iyi seçerek kısa bir metinle amacınızı yazıya yansıtmanız gerekmekte.Bu yüzden yazacaklarınız hem anlamlı hem güven verici hem de kısa olmalı.
Özellikle belirtiyorum sesli harfleri silmek gibi kısaltmalara başvurmayın.

Dil Bilgisi Kuralları.
Diğer paylaşımlarınızda da geçerli olmak kaydıyla dil bilgisi kurallarına mutlak suretle uymalısınız.Düzgün Türkçe kullanmadan kendinizi layığıyla ifade edemezsiniz.

Gereksiz Paylaşımlardan Kaçının.
Yazınızın mutlak suretle bir amacı olsun.Laf olsun diye paylaşım yaparsanız hem kullanıcı kaybına hem de saygınlık kaybına yol açacaktır.Bayramlarda tebrik mesajları atmak tamam ama her sabah günaydın yazarsanız hafif durmaz mı biraz ?

Linkleri Kısaltın.
Uzun süredir twitter otomatik kısaltmaya başvursa da karakter kaybına mahal vermemek için siz kendi linkinizi kendiniz kısaltın.
Bazı kısaltma servisleri; bit.ly goo.gl

sosyal-medyada-etkili-paylasimin-ipuclari-twitter
Sosyal Medyada Etkili Paylaşımın İpuçları – Twitter

YouTube

Videonuza isim verin.
Videonuza içerikle ilgili olmak şartı ile isim verin.Aksi halde aramalarda ulaşılamayacak ve yeteri kadar izlenmeyecektir.isim standardı 70 karakterdir.Google aramalarında bulunması için de takribi ölçü 70 karakterdir.

Önizleme belirleyin, yükleyin.
Eğer siz önizleme belirlemezseniz YouTube video içinden bir anı seçecek ve belkide en alakasız, en gereksiz kısım videonuzun önizlemesinde yer alacak.Görselin 1280×720 px olması tavsiye edilir.

Açıklamanız eksik olmasın.
Okumaya üşenmeyeceğimiz uzunlukta bir açıklama girerseniz konu hakkında daha derin bilgiye sahip olabilir, belkide aklımızda pozitif düşünceler uyandırabilirsiniz.

Link ekleyebilirsiniz.
Bu yanlış anlaşılmamalıdır ki linkten kasıt reklam linkleri olmamalıdır. Spam olarak algılanacak bağlantılar kurumsallığınızı ya da projenizin gidişatını etkileyebilir.

sosyal-medyada-etkili-paylasimin-ipuclari-youtube
Sosyal Medyada Etkili Paylaşımın İpuçları – Youtube

 

Genel itibariyle paylaşımlarınızda düzgün Türkçe kullanımı, az ve öz açıklamalar, bıktırmayacak sıklıkta kurulan iletişimler olma zorunluluğu hissetmelisiniz.Kurumsal bir hesap yönetmekteyseniz potansiyel müşterilerinizle irtibatınız kat kat daha önem arz etmekte.Üsluba dikkat etmeyen birçok kurumsal hesap tepki toplamış ve bu durum marka kimliğine olumsuz yönde etki etmiştir.

Yazının link vermeden kopyalanması, kullanılması yasaktır.

İlgini Çekebilir

İnternetten nasıl para kazanılamaz?

Herkes nasıl kazanılabileceğini anlatıyor ben biraz tersten gideceğim.

Az bilinen 5 görülesi yer

Dünya genelinde az bilinen ve görülmesi gereken muhteşem yerleri sizin için derledim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.